hoosatron!

Photography, thoughts, etc by NYC based punk nerd Kate Hoos.

Thursday, October 12, 2017

September Shows Part 1



So I got a bit behind on life and thusly pics so yeah, here are a bunch from last month. I went to some rad shows in Sept and never got to posting the pics; I have a lot of shows coming up too so I kicked my ass in gear to get these posted before I end up even more behind, blah! I have a bunch so I decided to split them into 2 posts and be a dork with them in alphabetical order because who doesn't love alphabetical order??? hahaha I normally like to group them by show but that would have been like 4 different posts so....anyway, it doesn't really matter as long as they get out into the world!

I'm going to post the rest tomorrow from a few more bands. Then stay tuned for pics from the Lady Bizness EP release show, then our mini tour, and after that I'm going on tour for 3 weeks with Overlake to the West Coast and through the South so I will have loooots of pics from that (I'm going to have to reign myself in, I've never been to most of the places we're going so I'm going to get really shutter happy, I know it! I'm also going to tryyyyy to be good and not bring more than 3 cameras...but we shall see, I might not be able to deal with that hahaha)

Anyhoo, lots of pics to follow, take a peek ;)

To see the pics larger (and sharper) or to scroll through more easily, click on any pic and use your arrow keys









Alouth hails from South Brooklyn and have been working to build a house show scene down there which is really impressive. They're also part of the Punk Island collective and run the Basement Dwellers stage. These guys bleed DIY and have great energy, get to a show and check em out for yourselves, tell em Hoos sent ya!

[Top pic/pics 1-4 from Muchmore's 9/5/17, pics 5-6 from Cobra Club 9/9/17]







Basic Bitches are one of my faves, but ya'll already knew that haha. These pics are from Hank's Saloon on 9-14 when they put out their latest, a new tape on What's For Breakfast Records "My Body, My Choice" with "White Bread President" I highly recommend you head to their Bandcamp immediately and download it. The songs are killer and even better, all profits are going directly to Planned Parenthood.

I was playing around with a new lens at this show too so I didn't get quite comfortable with it by the end of their set :/ I used it more for the next set....and you will see who it was in the next post!





Necrotic Society I love this band! Super nice people and kickass political punk that is hard as nails so you know I'm really into it. I also am lucky enough to share a practice space with them. Their bassist Javier has the most intense energy on stage, I love to photograph that guy! I reallllly wanna get a fisheye lens and he is one of the first people I'd want to shoot with it hahaha.

[pics from Muchmore's 9/5/17]









P I N K O  Texas post-hardcore. I hadn't been previously familiar with them but caught them when they passed through Brooklyn on tour. I always forget in other places people have cars and their own gear, not like in NYC where everyone shares all the time haha so I was a little confused when they were setting up all of their own stuff. I did enjoy their set and I would def go check them out again if they came back through, they were fun to shoot and had good tunes (which I still have to DL)

I was playing around a bit for some of their set with a random flashlight to try different things during shooting to see what would happen. I'm not really one to shoot much without flash (starting to work on that though I still greatly prefer flash for smaller/DIY shows over anything else) but the last one I did without flash and just the little flashlight I had with me, came out pretty cool I think.

[pics from Muchmore's 9/5/17]







Red Arkade talk about a band with high energy, I don't think I've seen too many other bands that go as hard as these guys go. Hardcore punk straight outta Queens, these guys give it 110% from start to finish. I def love shooting bands like this, that are so high energy cuz feeding off of that while I'm shooting is a total natural high (getting into major photo nerd-landia here hahaha) and it's like hunting for that perfect shot to nail the intensity. I feel like I've definitely gotten some cool shots of them, but I don't think I've nailed "the one" yet with them (I shot them once before) but that's okay, because I will definitely go back and keep working on it!

[pics from Cobra Club 9/9/17]

++++++

Stay tuned cuz I'm going to have a lot more to post over the next several weeks as I traipse around the country! I'm so excited about it and can't wait to see what kind of goodies I can capture on the road :D
++++++


All photos copyright Kate Hoos. If you use these for social media, cool, but give me a creidt plz and a link. For all other uses, hi-res versions of any of these photos for print usage etc, or if you need a photog for an event or band portraits, drop me a line for info/rates :D


Wednesday, October 4, 2017

Limpwrist, Philadelphia 2006


Queercore icons Limpwrist played this past Saturday night in Brooklyn. I sadly wasn't at that show, I was working cuz gotta pay that rent! But it made me think of a show I *WAS* at in 2006. I had uncovered these photos not long ago on an old hard drive and was thinking of posting them at some point anyway so when I heard about this show I thought it would be a fun throwback to post them around the same time (I also saw them 2 years ago but I wasn't really shooting shows again at that time so I don't have any pics)

So here are some pics I took down in Philly at the First Unitarian Church. The files say June 23rd 2006....I am trying to remember who else played that night....I'm pretty sure Witch Hunt was one of them, but my files from back then are a bit of a mess so I haven't come across those yet (it's a miracle I found these hahaha) Once I come across them, I'll post those too. [PS can anyone point me to a place to DL Witch Hunt's music???]

This was one of the most energetic and sweaty shows I ever went to (as was the other Limpwrist show from 2 years ago) but I was pretty lucky to get that spot on the edge of the stage so it was easy to stay alert and not get caught up in the pit and still be able to get some rad shots. I shot Gossip from that same angle there, I believe also in 2006. I'll def get those posted at some point along with lots of other shows of them, I saw them a ton in their early days. I have so many things to organize in my archives, both digital and tons of film but I'll eventually get more fun stuff out into the light of day. I regret not having a better filing system back then, but I'll sort it all out because I didn't have an outlet for a lot of those pics back in the day and they really should be out in the world! Anyway, here are the pics from that night, enjoy :D

To see the pics larger (and sharper) or to scroll through more easily, click on any pic and use your arrow keys








This one always made me laugh hahahaha I mean, an ass crack pic from a Limpwrist show is pretty fitting.

I wish I had more from that night! I'll def dig around for the other bands. I also mean just in general because I was just coming off of shooting film exclusively around that time, and also memory cards weren't as big as they are now, so I know I was definitely more conservative with the number of pics I was shooting at that time. I still believe in good and tight editing haha but it is nicer now to be able to shoot a wider swath of stuff to choose from.

++++++++

All photos copyright Kate Hoos. If you use these for social media, cool, but give me a credit plz and a link. For all other uses, or hi-res versions of any of these photos for print usage etc, or if you need a photog for an event or band portraits, drop me a line for info/rates :D

Friday, September 8, 2017

Ellen & the Degenerates EP release



My pals Ellen & the Degenerates recently put out their latest EP "Herb Alert" on What's For Breakfast Records, you can stream it on Spotify like the cool kids do, or nab it on vinyl like the cooler kids do. It's reeeaaaaally good so I highly recommend it. Check out pics I took at the release show last Saturday with pics of the other bands too.


I edited everything and was going to post it sooner, but was being super picky cuz I really wasn't feeling the color versions. Then a little voice in my head said "remember how you want to do some more b/w work? Make some of them b/w and see if you like that better" so I re-edited them and really DID like the b/w better on the few I tried so I made them all b/w! Been a long time since I shot a whole show b/w but I'm happy with the results. I guess the moral of the story is "listen to that little voice in your head" hahaha.

Next time I'm shooting at Bushwick Public House, I have to remember how RED it is in that place and adjust my white balance better or just aim for b/w again (or go nuts and really overly accentuate the red, that's a fun option too!) but this is why I'm constantly shooting at every show I go to so I can push myself to be better, try new things, and adapt to different situations. I'm always chasing that shot cuz I always want to do better. Anyway, before this turns into a huge photo nerd post....enough about the process, take a look at the pics!

To see the pics larger (and sharper) or to scroll through more easily, click on any pic and use your arrow keys.

++++++++






Aneurysm came down from Boston and was first up for the night. Their FB description lists them as "moderate rock" which, I see what they did there hahaha. Double Nirvana reference with their band name too, I can get down with that! Their sound is hard and grungey punk so they def live up to their name. I'll be DLing some of their stuff for sure.

[side note: I was definitely a fan of their guitarists' hat that said "pay me," hahaha He actually came up and complimented my She Shreds hat too so it was a hat love fest! hahaha I will be sending a close crop of his hat next time someone asks me to work for free or "for the exposure" ::eye roll::]







Next up were my dear friends Sister Munch who have been laying a bit low since coming back from their tour earlier this summer*** They're back with a vengeance with awesome new material, I'm already like "CAN I GET THOSE SONGS ON SPOTIFY????" hahaha so hopefully they'll record those soon so I can have em in my ears whenever I want!


***I think I finally figured out the best way to get the pics from the tour out into the world. I shot soooo many pics along the way (almost 1,400) so it's been overwhelming figuring out the best way to get them out without making some giant insane post.







Posers from Philly were next. They were FULL of energy and really packed a punch on stage. Their music is definitely in the range of "too poppy" for my personal tastes but they really have a tight sound and great energy which made them really fun to shoot. Nothing is worse than a band that just stands there!











The punx of honor, Ellen & the Degenerates, closed out the night and put on a super high energy set as per usual, I've seen them play a lot by now and legit have never seen them not go full force. They cracked open some champagne mid set to celebrate the occasion too because you can't have a record release without some bubbly, duh.

This was also the final BK show with this lineup as their bassist Naomi is departing. She's also in the mighty Basic Bitches who have a tape coming out next week, you know I'll be taking pics at that show too.

Anyway, it was a really great show so I'm glad my cranky ass went, even though I missed the fire trucks that showed up after the bands finished hahaha can't catch it all I guess!





I included these last two separate from the others because I wanted to get a little photo nerd on them hahaha I love the energy, but I'm sad they aren't in sharp focus. There wasn't a lot of light facing away from the stage and the autofocus on my camera was having trouble so I threw it into manual focus....which wasn't much better since my eyes are not what they used to be and I rarely shoot manual focus these days*** especially not in dark fast paced environments like shows. But hey, at least I got the moment. If this were anything other than band photos, I would have scrapped them, but the rules are a little looser here and in the overall context of a photo essay on a high energy punk show, I'd rather have the moment and the intensity included than not so, here you go haha.

***I used to shoot every show with an all manual camera on film, I can hardly believe that these days haha

+++++++++++

All photos copyright Kate Hoos. If you use these for social media, cool, but give me a credit plz and a link. For all other uses, or hi-res versions of any of these photos for print usage etc, get in touch for info/rates :D